Metoda pudełkowa: Zrozumienie, jak konsumenci szukają produktów

Często szukamy produktów w sieci za pomocą wyszukiwarek, ale nie wszyscy wiemy, jak znaleźć to, czego szukamy. I tu właśnie przydaje się metoda pudełkowa! Pozwala nie tylko sprawdzić czego i jak szukają potencjalni klienci, ale również jak często sami źle czegoś szukamy.

Czym jest metoda pudełkowa?

Metoda pudełkowa to sposób na zrozumienie, w jaki sposób konsumenci szukają produktów i wykorzystanie tej informacji na swoją korzyść podczas tworzenia treści na stronie internetowej. W tym wpisie dowiesz się o różnych typach wyszukiwań, jakie ludzie wykonują w sieci i jak mogą wykorzystać metodę pudełkową jako skuteczną strategię optymalizacji współczynnika konwersji.

Kroki wdrożenia metody pudełkowej

Proszę zacząć od określenia słów kluczowych, które chcą Państwo pozycjonować w swojej branży. Mogą Państwo skorzystać z płatnych narzędzi wyszukiwania w sieci, takich jak SEMrush lub Google Keyword Planner, ale na razie powiedzmy, że chcemy zająć miejsce w rankingu dla „wapno sodowane anestezjologia„.

Proszę dowiedzieć się, czego ludzie teraz szukają. Jeżeli słowo kluczowe, które chcą Państwo pozycjonować, ma dużą liczbę wyszukiwań, proszę sprawdzić, czego ludzie szukają w następnej kolejności

Na przykład, gdybym szukała rankingu na „wapno sodowane anestezjologia”, konkurowałabym również ze słowami „wapno sodowane” i „usuwanie CO2”. Dlatego też dodałbym te słowa do mojej listy słów kluczowych, na które staram się pozycjonować.

Pierwszym krokiem do wdrożenia tej techniki jest zrozumienie, które słowa kluczowe spowodują konwersje od odwiedzających stronę, którzy chcą naszego produktu lub usługi. Aby pomóc w badaniu słów kluczowych, oto kilka stron, które oferują darmowe narzędzia:

Google Suggest Keyword Tool – Zapewnia wgląd w popularne, powiązane słowa kluczowe

Keyword Tool – Pokazuje miesięczną wielkość wyszukiwania i umożliwia generowanie słów kluczowych

SEMRush Keyword Tool – Dostarcza szczegółową listę słów kluczowych od Państwa konkurencji, aby zobaczyć, co robią lub na co mogą być ukierunkowani. Dostarcza również danych na temat krajobrazu konkurencyjnego, w tym trudności domen, szacunkowych wydatków na reklamę, wglądu w intencje handlowe, ile backlinków każda strona zdobyła w czasie (i skąd pochodzą te linki), i wiele innych.

Oprócz tych narzędzi możemy zastosować inne techniki, takie jak analiza konkurentów na platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook lub Twitter. Możemy nawet przeprowadzić badania jakościowe za pomocą ankiet, pytając naszych klientów, jakie słowa lub frazy pomogłyby im znaleźć produkty/usługi, które najlepiej pasują do ich potrzeb, aby lepiej ich obsługiwać online. Ta metoda pudełkowa jest pomocne narzędzie dla marketerów, aby dowiedzieć się, co napędza konwersję i wykorzystać te informacje w swojej strategii marketingowej.

Drugim krokiem są już działania, mające na celu zdobycie rankingu dla wybranych fraz. Może odbywać się to poprzez optymalizację strony i zadbanie o dobrej jakości treść, która wpływa nie tylko na wyniki organiczne w wyszukiwarce, ale przede wszystkim zachęcają potencjalnych klientów do wybrania właśnie tej konkretnej strony i konkretnego produktu.

Na co zwracamy uwagę przy wyborze produktu?

Przy każdym zakupie kierujemy się tym jakie informacje otrzymujemy odnośnie konkretnego produktu. Jak łatwo jest znaleźć opinie o nim (nawet na samej stronie gdzie dokonujemy zakupu). W internecie sam wygląd „pudełka produktu” nie odgrywa takiej roli, jak dobrej jakości zdjęcia konkretnego przedmiotu. Pozwala to zapoznać się nie tylko z aspektem technicznym, ale również podgląd „jak to wygląda” od kilku ujęć. Z powodu tego, że w internecie pierwszą stycznością, nie jest cena, ale właśnie zdjęcie produktu, czy jego opis, są to elementy priorytetowe do wykonania przez firmę prowadzącą np. sklep internetowy. W przypadku cen istotne jest posiadanie ich konkurencyjnych, ale w wielu przypadkach nie ma możliwości wpłynięcia na ceny w nowouruchomionym sklepie. Jest to spowodowane, że każdy sklep musi wypracować „zniżki” w hurtowni, a jest to możliwe tylko po przez generowanie sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *